Uutta osaa taas, ja kokonaan yliopisto-osa, eli ette saa (hehhe) tietää vieläkään, kenestä tulee perijä. Kuvia on tässä osassa hieman vähemmän, sellaiset reilut 50, mutta te varmaan jaksattekin sitten lukea vähän enemmän. ;)

Joku oli soittanut Tinalle pilapuhelun, ja tämä oli saanut nuoren naisen mietteliääksi. Juuri ennen kun Tina oli lyönyt pilapuhelun soittajalle luurin korvaan, neito oli kivahtanut: "Hanki elämä äläkä kiusaa toisia!"

Raija oli autuaan tietämätön edellisiltaisesta tapahtumasta. Hän lukikin itsekseen aamulla kodintaitajan opasta. "Miksi ihmeessä muka pitäisi käyttää vihanneksien pilkkomiseen vihannesveistä, kun lihaveitselläkin pärjää ihan hyvin", hän ihmetteli, ja suunnitteli tästä aiheesta kirjoittamista kirjan tekijälle.

Alex oli kaapannut Raijan syleilyynsä. "Unohdahan nyt kultapieni tuo typerä kirja. Kirjoittele sen sijaan kirjeitä minulle." Raija hymyili poikaystävälleen, jolla oli huulillaan suunnattoman onnellinen hymy.

Illalla Raijaa alkoi kiehtoa shakin maailma. "Alex, minä kun olen kuullut sinun kehuskelevan shakkitaidoillasi, niin voitaisiinko me ottaa pieni matsi?" Alex-parka oli niin noita-akan pauloissa, ettei osannut sanoa juuta eikä jaata, vaan teki niin kuin Raijakin.

"Se on sitten shakki, pupuseni", Alex sanoi. Raijaa alkoi kiukuttaa, sillä kukaan ei ollut ikinä ennen voittanut häntä shakissa, kunnes hän hoksasi: "Eipäs olekaan vielä! Syönkin tuon sinun kuningattareni hevosellani. Sitten minun kuninkaani on turvassa."

Sisarukset nauroivat räkäisesti olohuoneessa. "Voi tuota Alex-raasua", Bella nauroi, "eihän sillä ole mitään jakoa Raijaa vastaan, kun se on alakoulujen shakkimestari. Raija ei vain ole tainnut vielä kertoa siitä mitään. Alex sai yhden hyvän, mutta luulen, että Raija vain antoi vähän tasoitusta." Tina oli sisarensa kanssa asiasta täysin samaa mieltä.

Pihalle oli kävellyt nainen-jonka-nimeä-en-muista. Gabriellen Perinnössä tämän naisen nimi oli Lemmikki, joten kutsutaanpa häntä sitten Lemmikiksi, jota hän ei kyllä tässä ollut, sen verran muistan. "Voi kun sinulla on ihanan väriset hiukset", Raija kehui ja Lemmikki punastui. "Voi kiitos. Kukaan ei olekaan ennen kehunut hiuksiani."

Raija oli saanut uuden ystävänsä talutettua parturintuoliin. "Tällä kampauksella ja näillä meikeillä sun hiusten luonnollinen ja ihana väri saadaan upeasti esiin", Raija papatti leikatessaan hiuksia.

"Tässä se sun uusi look sitten on", Raija sanoi hymyillen. Lemmikki katsoi vähän aikaa peilikuvaansa. "Voi kun ihana, mä tykkään paljon. Kiitos, Raija."

Samalle illalle mahtui vielä yksi tulipalokin, joka johtui salamasta, mikä osui puuhun.

Tulipalo ei Alexia paljoa kiinnostanut, koska hän tiesi että sade sammuttaa sen kuitenkin. Hän tyytyi sen sijaan korjaamaan alakerrassa sijaitsevaa uutta tietokonetta.

Seuraavana aamuna Bella ja Mia juttelivat keskenään ja pohdiskelivat erästä asiaa. "Mitähän se Alex oikein suunnittelee, kun se hiippailee salaperäisenä ympäri taloa, ja nytkin se tekee keittiömestarin salaattia." Mia alkoi nauraa: "Kyllä mä luulen, että sillä on yllätys Raijalle. Sen takia Alex hössöttää niin kamalasti."

Alex oli totta tosiaankin tehnyt keittiömestarin salaattia. "Pupunen, näytänkö mä susta komealta?", Alex kysyi. Raija katsoi vähän aikaa tarkasti tämän kasvoja. "Joo, kyllä sä oot. Ainakin mun mielestä", hän sanoi ja hymyili kauniisti.

"Ai, no siinä tapauksessa..."(Alex alkoi kaivaa taskustaan jotain) "...sä varmaan tahtosit vastaanottaa tän?"

"Voi Alex! Tosi ihana sormus. Kuinka sulla on ollut näin hienoon varaa?", Raija huudahti. "Mä kävin tossa ryöstämässä pankin tänä aamuna", Alex naureskeli, "no ei, mä säästin mun saamista stipendeistä tohon sormukseen. Eli suostutko sä?" Raija tuijotti vähän aikaa Alexia kuin maailman tyhmintä olentoa. "Älä viitti, totta kai mä suostun."

Raijan saatua sormuksen sormeensa hän siirtyi yläkertaan polkemaan kuntopyörää. Hänenhän täytyisi olla timmissä kunnossa sitten häissä, jotka olisivat yliopiston jälkeen.

Samana iltana Bella onnitteli Raijaa. "Tosi mukavaa, että susta tulee osa meidän perhettä", hän iloitsi, ja Mia yhtyi samaan lauluun. Laamaa ei asia kiinnostanut, vaan hän meni mieluummin kirjoittelemaan esseitä.

Tina kirjoitteli mielellään päiväkirjaansa. Kaksoissiskon kanssa ollessa saattoi kirjoittaa, sillä hän tiesi, ettei Mia ikinä lukisi mitään, mitä hän kirjoittaisi.

Tina oli taluttanut Raijan olohuoneeseen. "Kai sä Raija sitten ymmärrät, että Alexin kanssa ei ole leikkimistä. Jos sä suututat sen, sä suututat myös meidät, me ollaan nimittäin sen isosiskoja, ja me ollaan huolissamme siitä, jos se on surullinen." Raija katsoi televisiota. "En mä usko, että teidän tarvii olla huolissanne. Mä tiedän, miten miehiä käsitellään", Raija sanoi.

Samana iltana oli 2,5 yliopistovuotta takana, ja jokainen sai taas stipendin.

Kaikilla oli nyt yhteinen aamupalahetki, ja kaikki olivat hiljaa, sillä heitä nukutti edellisen illan valvomiset.

Raijan luento ei ollut vielä tuohon aikaan, joten hän päätti aloittaa varsinaisen päivällä ratkomalla ristisanaa. "Mikähän tähän käy. Neljä kirjainta, sillä ajetaan..." (Taloudessamme on blondi.)

"Mia, tiesitkö sä, että Alex tykkää tosi paljon mansikoista?", Raija kysyi omahyväisesti. "En", Mia sanoi totuudenmukaisesti, "mutta mistä sä tiedät?" "Mä kysyin." (... niinpä tietysti)

Illalla Raija päätti loihtia jotain salaperäistä ja terveellistä ruokaa koko porukalle. Hän ei suostunut paljastamaan, mitä ruokaa hän teki. :'(

Ja taas keittiömestarin salaattia? Olettekos te jotain salaattiholisteja vai? "Oo sä nyt siinä hiljaa", Raija kivahti, "mun ruuanlaittovuoro, ja mä päätän et tehään salaattia." Jos mä tekisin tästä lähtien ruokalistat? "No et varmana tee."

Ruuan jälkeen alkoi Raijan uuden kunto-ohjaajan tekemän ohjelman ensimmäinen osa - jooga. "AAU! Mun selkä, mun selkä! Mä kiroon sen kunto-ohjaajan syvimpään koloseen mitä maailmasta löytyy."

Seuraavaksi oli meditoinnin vuoro. Se kuulemma rauhoitti mielen tunnekuohuista. "Hei, täähän toimii", Raija ajatteli.

Bella ei ollut yhtä suuri joogan ja meditoinnin ystävä, vaan hänen ystäviinsä kuului tämä tietokone, jolla hän teki tämänhetkisen kurssinsa lopputyötä.

Pihalla pidettiin hauskaa. Mitäpä tästä muuta sanomaan, kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, ainakin tässä tapauksessa.

Alexia oli alkanut huolettaa sisarensa pukeutumistyyli. "Jos sä mitenkään voisit joskus pitää jotain muita vaatteita kuin noita jalkapallovarusteitas?", Alex kysäisi. "Miten sä VOIT aatella että MÄ pitäisin jotain muita vaatteita kuin näitä! Näähän on osa mua!", Bella ärhenteli.

Mutta mikäs on hänet saanut näin nyreäksi?

Ahaa, tämän takia. Raija ja Alex olivat lähdössä jonnekin ilman Miaa. Ei voi minkään, sure nyt rauhassa.

Eli joku kuntoharrastuskeskus? Selvä. Ota sitten tästä nuoresta naisesta selvää.

Raija huomasi takapihalla tälläisen mukavahkon kokoisen esteradan, jota hän sitten yritti läpäistä, ja onnistuikin.

Seuraavana päivänä Raija oli saanut vihiä, että eräs lehmä oli yrittänyt vokotella hänen Alexiaan. Kun tämä röyhkeä miehestäjä oli saapunut heidän tontilleen, Raija hyökkäsi tämän kimppuun. "Die bitch, die!", hän huusi, "sä et vie mun miestä!"

Pian pääsikin lehmä niskan päälle. "Ja tasan tarkkaan vien sun miehen. Toista namupalaa ei näillä kylillä kulje, ja mä vien ton." Tämän sanottuaan lehmä tinttasi Raijan maahan ja pakeni.

Samana iltana oli suoritettu 3 vuotta kokonaisyliopistoajasta. Kaikki pääsivät viitosen arvosanoilla läpi, ja ansaitsivat näin ollen paikkansa parhaimmin menestyneiden listalla.

Alexkin oli alkanut kiinnostua kuntoilusta, kun kerran hänen kihlattunsakin sitä harrasti. "Täähän on yllättävän kivaa", mies huomasi.

Seuraavana päivänä röyhkeä lehmä oli uskaltautunut tulla Raijan reviirille. Nuori nainen oli odottanut tilaisuutta revanssiin, ja olikin pian niskan päällä. "Mähän sanoin, että sä et mun miestä vie!", Raija kirkui täyttä kurkkua.

Tällä kertaa Raija sitten voittikin tämän röyhkeän lehmän. "No pidä sitten se miehes", lehmä tuskastui, "mä en taho murtumia sen takii, että sä oot yks omapitäväine akka."

Alakerrassa lehmän kimppuun kävi ystävämme laama, jonka poikaystävää oli tämä lehmä käynyt kuulemma myös vokottelemassa.

Alex ei jaksanut innostua tappelusta, vaan nukkui mieluummin. Opiskelu on sitten rankkaa, ja tietenkin se kuntoilukin on sieltä rankemmasta päästä.

Pihalle oli saapunut joku vaaleahiuksinen neito, jonka Raija vannoi nähneensä joskus aikaisemmin. Naiset vaihtoivatkin silmäyksiä.

Lunta oli viimeinkin satanut, ja siitä nauttivat Bella ja Tina. "Tina, hei Tina! Varohan siellä, kohta tulee lumipalloa kaaliin..." "Ööh... Bella? Mä en oo enää mukana, sillä mä seison tässä ihan tavallisesti", Tina sanoi.

"Eeehhehee, että toi mun sisko on hauska", Bella nauroi nolostuneesti. Tina katsoi siskoaan oudosti. "Toiko on mun sisko?", hän sanoi ja pyöritteli päätään nauraen.

Pingviini oli tullut juttelemaan lumiukon kanssa. Pingviinillä oli selvät mielipiteet siitä, kuinka kaikki kirkot tuhottaisiin ja pingviinit nousisivat valtaan lumiukot apulaisinaan. Ettei vain olisi sama pingu, mikä kävi ehdottelemassa jotain rakettien käytöstä joskus taannoin?

Samaan aikaan Tina istuskeli yläkerran parvekkeella. "Jos mä tähän käyn vähäksi aikaa pitkälleni, kun on niin ihanan raikas ilma ja kaikki."

Alakerrassa taas oltiin opiskelua painotettu tyynysodan puolelle. Raija oli onnellinen, kun se kaamea lehmä ei ollut enää vokottelemassa hänen miestään.

Alexia alkoi taas väsyttää. "Voi tuota raukkaa, kun sitä väsyttää koko ajan." Ettei vaan Alex olisi kipeä? "Nää... Ei se oo, muuten se yskis ja pärskis koko ajan ja sillä olisi kuumetta."

Bella ja Mia puuhailivat nykyään paljon keskenään shakkilaudan parissa. He molemmat rakastivat shakkia ja yrittivät peitota toinen toisensa, mutta he olivat todella tasaväkisiä.

Tina saapui viimeisenä pihapiiriin täydellisen loppukokeen suorittaneista. Nyt yliopistoaika olisi ohi, ja häntä suretti ajatus siitä, että hän ei enää kävisi tätä loistavan ilmapiirin omaavaa kampusta. Toisaalta, voihan hän lähettää lapsensa yliopistoon.

Tässä ovat siis kaikki muut perijäehdokkaat paitsi Raija, joka on Alexin tyttöystävä. Vielä on aikaa vaikuttaa perijän paikan saavaan! Niin, ja tämä laama ei siis kuulu näihin perijäehdokkaisiin, kuten varmaan olettekin jo tajunneet ;)

Tässä tämä osa, kommatkaa ja äänestäkää perijää. Kiitos ;)